گزینش عبارت‌های تولیدی به‌نام این زن با هدف به‌مسخره گرفتن دین، حاکمان دینی و احکام دین و درنهایت، تقابل مذهبیون با نظام به‌جای تقابل تاریخی لیبرال‌ها و غرب‌گرایان با نظام است.

گنجی

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالله گنجی مدیرمسئول همشهری نوشت: چند روزی است با پدیده‌ای به نام خانم «کاترین شکدم» مواجهیم که در رسانه‌های غیررسمی و معاند از وی به‌عنوان جاسوس نفوذکرده در مراکز مهم نظام، نام می‌برند.

چند روز با چینش محتوایی که به‌نام وی منتشر می‌شود و مطالعه گفت‌وگوها و متونی که از وی در رسانه‌های کشور مانده است به این نتیجه رسیدم که وی نمی‌تواند جاسوس باشد. رسم جاسوسی این نبوده و نیست که فردی مدعی نفوذ در اعماق سری یک حکومت باشد، با افراد کلیدی ارتباط برقرار کند، روش‌های نفوذ را یاد بگیرد اما خود یا سیستم امنیتی فرستنده او را بسوزاند و همه ارتباطات، آینده، ‌اعتمادسازی و...  را یک‌مرتبه بدون هیچ دلیلی دود کند.

می‌توان گفت او با احساسات و جو زدگی وارد حوزه مسلمانی شد و نتوانست چهارچوب‌های مسلمانی را در درازمدت استمرار دهد بنابراین خروج از جغرافیای مسلمانی را فروخت تا بریدن از اسلام را با دیدن «بدی‌های دین» توجیه کند.

در فرهنگ ایرانی-اسلامی ما ۲ مقوله به هر کس بسته شود از جهت سیاسی-اجتماعی نابود می‌شود. اول مسائل مالی و دوم مسائل اخلاقی است. این دو مسئله در ایران از وابستگی و جاسوسی هم پرهزینه‌تر است. لذا مبتنی بر شناخت این دو آسیب از یک‌سو و مدعای دینداری حاکمان از سوی دیگر، پروژه بی اعتبارسازی مسئولان جمهوری اسلامی با رمز صیغه و ۳ تکنیک «ابهام»، «انتظار» و «تعمیم» توسط یک سرویس امنیتی مشرف بر فرهنگ و تعصبات اسلامی شروع شده است.

وقتی مدعی ارتباط جنسی با ۱۰۰ نفر می‌شود یعنی ابهام و مخاطب را منتظر می‌گذارند که در تعقیب اسامی باشد و وقتی یک مورد با جزئیات به سناریو تبدیل شد اصل تعمیم‌پذیری اتفاق می‌افتد و ۹۹ نفر دیگر نیز در دایره باور مخاطب قرار می‌گیرند.

سال‌هاست روشنفکران و غرب‌گرایان صیغه را بردگی جنسی و دست‌وپاگیر اما ولنگاری جنسی و رهاشدگی را آزادی می‌دانند و از قضا این فرد مامور است که اثبات کند شرع از نگاه مسئولان جمهوری اسلامی در روش‌های ارضای جنسی خلاصه شده است.

راستی چرا بر «صیغه» و ادبیات درون‌دینی اصرار دارد؟ چرا بر رابطه نامشروع تاکید نمی‌کند؟ چون می‌خواهند مذهبیون مدعی اسلام و انقلاب را تخریب نمایند و فساد اخلاقی را مکمل فساد اقتصادی کنند که قبلا «بود» یک مورد آن‌را به «نمود» هزار مورد تبدیل کرده‌اند.

زمان این سناریوسازی مقارن با شروع و تاکید بر جهاد تبیین است و ناگاه میدان‌داران جهاد تبیین در سپاه از جمله دکتر جوانی یا مقدم‌فر محور هجمه قرار می‌گیرند. حال آنکه دکتر جوانی ایشان را حتی یک‌بار از نزدیک ندیده است. حتی در قالب خبرنگار مصاحبه‌ای با وی نداشته است اصلا چیزکی نبوده است که ایشان به چیز تبدیل کرده باشد.

بدون تردید محتوایی که به‌ نام ایشان تولید و توزیع می‌شود توسط یک سرویس امنیتی با مشاوری ایرانی تهیه شده و حساسیت‌ها و احساسات منفی و مثبت ایرانیان را می‌داند.

این مرحله حمله به قدرت نرم سپاه را برنامه‌ریزی کرده‌اند تا پرچم‌داران جهاد تبیین را از معرکه جهاد خارج کنند. اینکه از بین صدها یا هزاران نفر جوانی را سیبل می‌کنند به این دلیل است که طرف خود را رسانه‌ای جازده است و با عبارت «مسئول صبح صادق» می‌خواهد موضوع را جزیی، همسو و باورپذیر نماید.

راستی کجای دنیا یک زن ۱۰۰ مورد رابطه جنسی برای اعتمادسازی و اخذ اطلاعات و جاسوسی انجام می‌دهد و بعد از اعتمادسازی یک‌مرتبه پل را نابود می‌کند؟

بدون تردید این سناریو و پروژه برای تخریب چهره‌های موجه با اسم رمز «صیغه» است تا صیغه را معادل فحش، جاسوسی، پرستوسازی ولنگاری، ابزار حاکمیتی و نهایتا به‌مثابه جوک لوث نمایند.

هدف هم امثال جوانی نیست که بعد از پروژه «فایل صوتی» برای سپاه در حوزه اقتصادی، این پروژه در حوزه اخلاقی سناریوسازی می‌شود. نبرد با حیثیت و سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی چیز جدیدی نیست و این نیز خواهد گذشت.

اما آنچه حتمی و قطعی است: گزینش عبارت‌های تولیدی به‌نام این زن با هدف به‌مسخره گرفتن دین، حاکمان دینی و احکام دین و درنهایت، تقابل مذهبیون با نظام به‌جای تقابل تاریخی لیبرال‌ها و غرب‌گرایان با نظام است. امید است جریانات ناکام داخلی از این سناریو مبرا باشند. این نیز بگذرد.

کد خبر 662251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 52
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    13 40
    عالی
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    76 7
    خدا میداند این زن چه اسنادی از آقایان دارد ؟
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    73 10
    گذر زمان همه چیز را نشان خواهد داد. اینکه آیا آن خانم جاسوس نفوذی بود یا مسلمان شده ای که از مسلمانیش پشیمان شد
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      35 3
      جهت اطلاع اسراییل ید طولایی در استفاده از ابزار زنان و قرار دادن انان بعنوان طعمه سر راه مسئولان کشورهای دیگر را دارد. همین اسراییل زنان زیبا رو وارد دستگاه نظامی مصر کرد و پس از برقراری رابطه با افسران مصری در زمان جمال عبدالناصر موفق شد با استفاده از این اطلاعات تمام پایگاههای هوایی مصر را شناسایی و ظرف چند ساعت منهدم کند. لذا در خصوص این خانم و موارد مشابه احتمالی هم باید دقیقا بررسی شود از کجا امده و امدنش بهر چه بود و چه نمونه های مشابه دیگری وجود داشته و یا همچنان وجود دارد و در سایه مشغول کارند.
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      64 29
      کاترین شکدوم که عددی نیست. گلدا مایر فاحشه ایی بود که سعی میکرد در نقش پرستو به شکار افسران کشورهای عربی بپردازد. خودش در خاطراتش نوشته که با بسیاری از افسران و مقامات عربی همخوابه شده و در واقع فاحشه بود و سپس نخست وزیر اسراییل شد. اینا حرامزداگانی بیش نیستند ما باید عاقل باشیم و فریب اینا را نخوریم. فاحشگی شغل تاریخی صهیونیستها هست و به ان افتخار می کنند.
    • علی IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      15 0
      اگر خدا میداند و شما نمی دانید، پس چرا چیزی که نمی دانید می گویید،؟
    • IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      8 0
      زنان زیبا بله ولی این خانم که زیبا نیست
  • بهروز IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    20 60
    جاسوس نباشه واطلاعات مهم رابدست نیاورده باشد،وگرنه اصل صیغه که اشکالی نداردازدواج موقت است هرچندبرای افراد متاهلی که درزندگی زناشویی مشکلی ندارندشایسته نیست اما خیلی ازمجردهای متعهد واخلاق مدار که بدلائلی شرایط ازدواج دائم را ندارندخب ازدواج موقت می کنندمثل خودبنده که مجردم و همین الان با خانمی ازدواج موقت شش ماهه کرده ام زیادهم مذهبی نیستیم وبه یکدیگرهم علاقمند وهم متعهدهستیم،برای ازدواج دائم وزندگی مشترک زیریک سقف حداقل شرایطی لازم است که ممکن است برای کسانی فراهم نباشداونوقت باید چکارکنند؟خب صیغه بهترین است نه بی بندباری و هرزگیست نه ازدواج دائمی که بعلت همان مشکلات متزلزل وناپایدارباشدپس ازپایان مدت هم می توان با رضایت زوجین مجددا با خواندن خطبه زندگی مشترک را ادامه داد.
    • DE ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      40 2
      این زنان جاسوس و آموزش دیده برای تور مردان ساده لوح دشمن آنها را با ازدواج اغفال و تخلیه اطلاعاتی نموده سپس خیانت کرده و فرار می کنند شما نوجوان هستی و از جاسوسی و دشمنی و جنگ چیزی نمی دانی و غرق مسائل عاشقانه ایی اما جنگ عشق و مذهبی و غیر مذهبی نمی شناسد آنها در پی کشتار و نابودی و شکست شما هستند در غالب دوستی ولی به آن اعتقادی ندارند کلاس جاسوسه ها را بالا نبر!
    • لطفا چاپ کنید IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      19 2
      بعد که اقا بهروز در سن 40 سالگی بخواد ازدواج دائم کنه دنبال خانم افتاب مهتاب ندیده میگرده
  • Arash IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    23 5
    با سلام شما را ارجاع میدهم به فیلم گنجشک قرمز در سال 2018 که نشان میداد در روسیه مدارسی امنیتی و اطلاعاتی برای ایجاد آقایان و خانمهایی وجود دارد تا به این طریق بوسیله جسم خود و جفت گیری در سازمانها نهادها نفوذ کنند و جالبه در این مدرسه یک خانم بعنوان مدرس ارشد آموزش میداد که ما بعد از فروپاشی شوروی دچار بحران شدیم و فکر کردیم که با ارزشهای غربی میتوانیم پیشرفت کنیم درحالیکه اینطوری نشد و فهمیدیم که ارزشهای غربی فقط منجر به مصرف و مصرف گرایی و رسیدن به پوچی میشود ما روسها باید دوباره زمامدار برجسته جهان با ارزشهای روسی خودمان بشویم و در راه رسیدن به این هدف از همه چیز حتی از جسم خود بهره ببریم.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    32 16
    متاسفم که به خاطر حساسیت و ناگواری موضوع از این اصطلاح استفاده می کنم ولی مشکل امروز بشر همین حرامزادگان بی هویت هستند از یک طرف داعش می سازند از طرف دیگر ویروس واریانت می کنند به کشورهای مختلف و جاسوسی و بمب گذاری می کنند و نمازگزاران را می کشند نهایتا اختلاف افکنی کرده و جنگ های بزرگ را بوجود می آورند تا از کشتن انسان های بیشمار لذت شیطانی برده به مطامع شوم خود برسند و زنان ابزار مهم کار آنها هستند و با اخلاق و دین خدا نیز به شدت دشمنی و آشکارا به زبان می آورند!
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    17 33
    اسرائیل هیچ غلطی نمی تواند بکند.
  • حرفشنو IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    11 28
    من هم تعجب میکنم این چه جاسوسیه که خودش میره با اسراییل مصاحبه میکنه و پخش میشه .من سیاسی نیستم ولی بهعقل ناقصمم چیزی نمیرسه
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    24 25
    چقدر این زن موجود بدی بوده که ین همه داستان از خودش درست کرده است . دست شما درد نکند که پته هایش زل روی آب ریختید . گویا می خواد همه خاطراتش را به کتاب تبدیل کند و قول داده اسامی 100 نفر را هم آنجا بنویسد ! اصلا ایشان ایران بوده یا کلا توهم زده است ؟!
  • مهدوی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    17 3
    جهت اطلاع عزیزان در مورد ترفند اسرائیل در جاسوسی با استفاده از زنان خواهشمندم کتاب حیفا را مطالعه کنند که یک دختر چگونه می تواند در بوجود آمدن یک گروه تروریستی مخوفی مثل داعش نقش بسیار مهمی ایفا کند
  • اشنا IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    14 2
    مطالبتان مفیدبوداماجمله اخر"این نیزبگذرد"نتیجه مناسبی نیست اولا"مطالبی که گفتیدنظریه است مخاطب قانع نمی شودبایدواردتحقیقات جزییات شدمشخص شوداین اظهارات یک بریده ازاسلام است یایک تخلف فردی پرسنل سپاه یایک جریان تخریبی ادامه دارجهت تضعیف سپاه است وبایدانتظارموارددیگرراداشت بگونه ای که باامادگی وسریع خنثی شودنه غافلگیری وبرخوردانفعالی
  • امید IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    14 4
    اینشالله دروغ باشد و خورشید زیر ابر نمی‌ماند روزی همه چیز راست یا دروغ روشن خواهد شد
  • رضا IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    69 17
    وقتیکه بخواهند هجمه کنند بر علیه روحانیت،نهادهای انقلابی،ومسولین نظام حتما به یک سناریو احتیاج دارند،اونم چه کسی بهتر از اشکتوم!!!شاید اشکتوم رو تحت پرس قراردادن تا این داستانها رو درست کنه تا بلکه تبریه بشه و ادامه زندگی در سرزمین اشغالی داشته باشه،به هر حال قضیه خیلی تابلو واز یهودی‌های حرامزاده هر کاری بر میاد
    • علی اصغر میری IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      12 16
      اگر بخواهیم واقعا ازبند گمراهی سیاسی وجاسوسی نفوذی های خارجی یا مزدوران داخلی نجات یابیم باید بیاد روزهایی باشیم که رهبری می فرمودند شبیخون فرهنگی
  • حیدر IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    15 0
    والا زمانی که من میخواستم استخدام بشوم . با ۳ سال سابقه جبهه و ۲۰ درصد جانبازی بعداز ۲ ماه تحقیقات وسیع تازه دو بار مصاحبه شدم . بعدشم حدود ۳ سال ازمایشی رفتم سر کار.. چطوری این خانم به صرف اینکه گفته من مسلمان شیعه شدم راحت توسیستم نفوذ میکنه ؟؟؟ واقعا یا ماضعف داریم یا اونا قدرت نفوذ دارند.که در هردوصورت امکان داره بازهم باشند افراد نفوذی که تا پستهای عالی با لباس مبدل نفوذ کرده باشند..
  • ع IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    9 0
    ما توی توجیه کردن ... نفر اولیم😂
  • ناشناس IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    1 0
    عجب!!!!!!!!